Jag kan nu officiellt säga att jag har semester! 2,5 vecka framåt väntar ledighet med julfirande hemma i Sverige följt av nyår och en vecka tillsammans med Amanda och Sofi här i London. Att vilken grym semester jag har framför mig. Min sista jobbdag för detta år kunde nog inte varit bättre. Pyssel och lek med barnen hela dagen följt av julklappsutdelning med familjen. Min värdmamma fick likt tidigare nämnt en svensk jul - Annas pepparkakor, julskum, Blossas glögg (vilket var väldigt populärt!) och mitt recept på Kladdkaka med After Eight som topping. Barnen fick varsin bok som jag visste var favoriter samt chokladtomtar. I samma veva fick även jag en julklapp som låg och väntade under granen! Inget mindre än ett silverarmband, så otroligt go familj. Vi hade fortsättningsvis en mysig glöggkväll framför en bra film. Inatt blir det tidig uppstigning för att åka mot Heathrow och jag har faktiskt riktig resefeber! Det hade jag inte räknat med. Så mycket mer än när jag flyttade till London i augusti, men det är en go känsla i magen.
Dagens snöflingor med barnen.

1 ynka dag, tiden flyger allt snabbare än raketfart.
Få dagar återstår innan hemfärd vilka främst kommer spenderas med mina värdbarn som gått på jullov men även en julfika med vännerna imorgon. De senaste veckorna har varit guld värda med många härliga utflykter, upplevelser och julkänslor. Här kommer några mer godbitar från december månad som jag ännu inte delat med mig av. Kram!

Julmarknad i Hampstead

Utgång i Clapham Junction på Revolution

Ännu en tripp till Winter Wonderland  med Malin och vår tyska Johanna som besökte vinterlandet för första gången. Bratwurst, bierfest och strosande i det vackra vädret.

Julpyntande och bak med värdfamiljen.

Extra mycket chai tea latte i december och en dag även lite svenska julskum.
Fick första glimten av Harrods under kvällstid.

Tog den lilla och en vän på minimanikyr, pedikyr och hårblås dagen de gick på jullov.

Och inte minst spenderade jag mycket tid med dessa tokar! Härliga dagar minst sagt.
Efter gårdens Luciapyssel med lilla tjejen väntade kvällen vi sedan länge planerat, luciafirandet i Svenska kyrkan! Som ni kanske minns köpte vi biljetterna redan i september (!) och plötsligt var kvällen kommen. Det är ofattbart vad veckorna har gått kvickt. Jag tog bussen mot norra London där vi på en grupp av nio tjejer möttes upp. Med glitter i håret kom vi att njuta av ett underbart luciatåg. Det var absolut det finaste luciatåg jag sett, speciellt eftersom kören sjöng utan någon musik till vilket resulterade i att kyrkan enbart fylldes av stämmor och sångröster av olika slag. Väldigt nöjda fortsatte sedan jag och Emma till Kew för en övernattning, ack så roligt och mysigt!

Söndagen började med och dra sig i sängen innan vi åt frukost tillsammans med Emmas värdfamilj. Det var en speciell frukost för min del nu i London eftersom Emmas värdfamilj är svenskar, vilket resulterade i samtal om allt ifrån brittiska huslån till den svenska politiken. Det var en väldigt trevlig svensk stund haha, gav verkligen en hemmakänsla! Vi åkte sedan mot Hammersmith där Josefine väntade för en glutenfri dag.

Emma och Josefine som är glutenintoleranta hade hittat en så kallad "Free from festival", en marknad med mat och dryck fri från gluten och laktos! Vi strosande runt och provade allt möjligt, som glutenfritt bröd, pajer och det ni ser på bilden ovan - chicken wraps, såå gott! Det var faktiskt den bästa wrap jag smakat. Det var roligt och ta del av även om jag inte är intolerant, maten är ju fortfarande supergod! Efter det tog vi en kaffe på Starbucks innan vi skiljdes åt, mycket nöjda över den sista helgen innan hemfärd.